Den som tar seg tid til å se nærmere på noen sentrale halshuggingsvideoer, vil merker at bare antydning til blod kan være nok til at den største delen av publikum mener at her har menneskeliv gått tapt. Det tok lang tid før folk begynte å merke at mange var direkte forfalskninger, og attpåtil lagd i studio. Men selvfølgelig ikke alle. Mange filmede henrettelser i syriakrigen har ikke engang fått den minste oppmerksomhet i vårt land.
Hvor kommer denne hetsen mot muslimene fra? Hvem står bak den?
Har den kanskje vært langvarig? Kanskje systematisk? Kanskje fikk den sin begynnelse i nettopp Afghanistan? Og at krigen som fortsatt pågår i Afghanistan, grunnlagt på bedraget som skjedde den 11. september 2001 i New York, er et ledd i nettopp denne hetsen??
Jihad-Schoolbook saken belyser akkurat dette. Universitet i Nebraska i Omaha sendte større mengde ekstremist-skolebøker fra 1984 til 1994 til Afghanistan og Pakistan og deres flyktningeleire. Betalt av USAID.
«Det viste seg at den USA-produserte skoleboka indoktrinerte skolebarn i jihadistisk islam. Med henvisning til Koranen lærte barna gjennom disse skolebøkene å ta livet av sovjetiske invasjonsstyrker og andre vantro. «Rob Crilly skriver i en artikkel 7. desember 2014 («De vantro er våre fiender») at da Taliban overtok i Afghanistan omfavnet de den USAmerikanske læreboka fra 1984 og fortsatt i dag oppfordrer de til å bruke den i opplæringen. Det refereres til flere tekststykker fra alfabetiseringen som disse: A; Allah er vår gud. Islam er vår religion. Muhammed er vår leder. Alle russerne og vantro er våre fiender.» Bokstaven T (Topak=gun, skytter) illustreres med tegning og teksten «Min far har en skytter. Den bruker han i jihad». Bokstaven K: «Kabul er vår hovedstad i vårt elskede land. Ingen kan invadere vårt land. Bare muslimske afghanere kan styre dette landet.»
Kristin Solberg skreiv en omfattende artikkel i Aftenposten 1. september 2013 om Afghanistan; «Imperienes gravplass.» Også hun referer til disse skolebøkene: «Blant de mer kyniske virkemidlene var skolebøkene som ble trykket ved universitetet i Nebraska i USA og delt ut i de afghanske flyktningleirene i Pakistan. I sin ABC lærte flyktningbarna at A sto for Allah og J for Jihad. Fjerdeklassingene fikk bryne seg på følgende matteoppgave: «Hastigheten til en kalasjnikovkule er 800 meter i sekundet. Hvis en kommunist står 3200 meter fra en mujahedin, og mujahedinen sikter på kommunistens hode, regn ut hvor mange sekunder det tar før kulen treffer kommunisten i pannen.»
Disse opplysninger om Jihad schoolbook er skrevet av av Inge Jørgensen i et leserinnlegg Telemark Avis den 27.februar 2017.
Når skolebøker for små barn inneholder slike ting, og de blir gitt gratis til fattige i 10 år og som den dag idag ennå er i bruk, er det soleklart at noen har hensikter med dette. Hensikter som de ikke vil legge åpent frem. Det er også klart at de har langsiktige perspektiver. Det er i tillegg like klart at jihadistisk islam er et randfenomen innen islam. De måtte så og si fetes opp gjennom skolebøker. De satte nok også inn noen «misjonærer» også og ikke minst, Bush’ og Obamas hellfire-raketter (produsert i Kongsberg) hjalp nok en masse.
Det ser ut til at Jihad islam i virkeligheten nok var en liten, ubetydelig gruppe, sett i den større sammenheng, kanskje noe lignende som Jehovas Vitner hos oss. Men med våpen og hat i hånd og hjertet, hva kan ikke slike utrette? Spørsmålet er hvem har interesse for å få frem en vekst av dette? Disse som har tilgang til statlige finansielle midler i USA? Er de kanskje også virksomme på det politiske plan i USA? Er de samme som driver den massive hetsen mot muslimene idag gjennom media i Norge, Sverige og Europa idag?